E-shop
Vákuová pumpa je multifunkčné zariadenie používané na diagnostiku systémov v automobiloch a technike, ktorej činnosť je založená na tlaku alebo vákuu. Je vybavený príslušenstvom, ktoré umožňuje použitie v takmer akomkoľvek motore alebo systéme.
Pumpa YT-0674 je vybavená spínačom, ktorý v závislosti od polohy umožňuje vytvárať podtlak alebo tlak.
Posunutím spínača smerom k výstupu čerpadla vytvoríte počas čerpania vákuum. Keď sa spínač posunie smerom k rukoväti, počas nafukovania sa vytvorí tlak.
Rozsah merania: -1 až 3 bar
Pomocou pumpy môžete okrem iného vykonávať diagnostiku: nasledujúce systémy a systémy: Počítačové riadiace zariadenia motora: - snímač barometrického tlaku (BARO) - systém PCV - systém recirkulácie výfukových plynov (EGR) - snímače tlaku v hrubom filme (MAP) Zariadenia na riadenie zapaľovania: - vákuové predstihové zapaľovanie - spomaľovací ventil: SDV , RCV systém brzdy: - klasické brzdy - ABS brzdy - vzduchové brzdy - brzdové vedenia - posilňovač bŕzd Ďalšie systémy: - klimatizácia - tempomat - palivová nádrž a palivová inštalácia - podtlakový systém zatvárania dverí Diagnostika systému recirkulácie výfukových plynov (EGR) Ventil systému EGR je príkladom ventilu aktivovaného podtlakom. Ak nie je podtlak, ventil je uzavretý a výfukové plyny z ventilu neunikajú. Keď sa na ventil pôsobí podtlakom, ventil sa otvorí a umožní recirkuláciu výfukových plynov. Diagnostika hrubovrstvových tlakových snímačov (MAP) • Zostavte čerpadlo a systém zásobníka ako v prípade odvzdušnenia brzdových strmeňov a potom ich pripojte k vákuovému portu snímača. • Stlačte páku čerpadla, kým ručička neukáže -0,5 baru. Zastavte čerpanie a sledujte, že ihla by mala byť nehybná. Ak sa ihla pohne, senzor MAP je poškodený. • Počas prevádzky snímač MAP vysiela signály spätnej väzby do riadiaceho počítača. Signál má frekvenciu medzi 85 Hz a 160 Hz v závislosti od úrovne vákua. Na meranie frekvencie je potrebný frekvenčný čítač, ktorý musí byť pripojený v súlade s pokynmi pre snímač a merač. Odvzdušnenie brzdových strmeňov. • Uistite sa, že expanzná nádrž brzdového systému je naplnená kvapalinou na nominálny objem. • Odvzdušnenie vykonajte v nasledujúcom poradí: - hlavný valec, ak je vybavený odvzdušňovacím ventilom - brzdové strmene v poradí od najbližšieho k hlavnému valcu po najvzdialenejší • Pripojte krátku ohybnú hadicu k prípojke umiestnenej na spodnej časti krytu nádrže čerpadla. • Zatvorte nádrž čerpadla krytom. • Pripojte dlhé hadice k prípojkám krytu. Pripojte koniec jednej z dlhých hadíc k čerpadlu a druhý k odvzdušňovaciemu ventilu brzdového strmeňa. V prípade potreby použite adaptér. • Stlačte páku pumpy 10-15 krát, aby ste vytvorili vákuum v nádržke pumpy. • Otvorte odvzdušňovací ventil o 1/4 - 1/2 otáčky, aby sa nádrž čerpadla naplnila kvapalinou do výšky približne 5 cm. Utiahnite odvzdušňovací ventil. • Odpojte hadicu čerpadla od odvzdušňovacieho ventilu, proces odvzdušnenia strmeňa je dokončený. • Pred opakovaním postupu odvzdušňovania v ďalšom strmeni vypustite brzdovú kvapalinu z nádržky čerpadla a doplňte hladinu brzdovej kvapaliny v brzdovom systéme na nominálnu úroveň