S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

 

 


» Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky JOKO-Kollár, s.r.o.

Všeobecné obchodné podmienky pre kúpnu zmluvu uzatváranú na diaľku

obchodnej spoločnosti JOKO-Kollár, s.r.o.,

so sídlom Bojná 270, 956 01 Bojná,

zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Nitra, odd. sro, vl. č. 32501/N

Článok 1

Všeobecné ustanovenia

 

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode www.top-auto.sk

 

  1. Účelom týchto obchodných podmienok je vymedziť a spresniť práva a povinnosti Obchodníka (dodávateľa) na jednej strane a Spotrebiteľa (odberateľa) na strane druhej.

 

  1. Prevádzkovateľom internetového obchodu www.top-auto.sk a zároveň

Obchodníkom je obchodná spoločnosť:

 

JOKO-Kollár, s.r.o.

Bojná 270

956 01 Bojná

IČO: 46736306

DIČ: 2023591471

IČ DPH: SK2023591471

 

Bankové spojenie: Tatra banka a. s., Topoľčany

Číslo účtu: 2927882597/1100

IBAN: SK19 1100 0000 0029 2788 2597

BIC: TATRSKBX

 

Spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri na Okresnom súde v Nitre, oddiel: Sro, vložka číslo: 32501/N

 

Adresa sídla obchodníka slúži aj na uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady tovaru, odstúpenie od zmluvy, žiadosti o nápravu alebo podanie iného podnetu.

 

  1. Adresa prevádzky E-shopu:

 

Top-auto

Lipovník 134

956 01 Lipovník

 

Meno a priezvisko zodpovednej (kontaktnej) osoby za Obchodníka, ktorá vybavuje objednávky Spotrebiteľa:

 

Jozef Kollár

Telefón: 038/5390738

e-mail: info@top-auto.sk

 

Otváracie hodiny

 

Pondelok

zatvorené

Utorok

08:00-11:30

Streda

08:00-11:30

Štvrok

08:00.11:30

Piatok

08:00-11:30

Sobota

zatvorené

Nedela

zatvorené

                                                          

  1. Orgánom dozoru ako aj orgánom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Nitrianský kraj, sídlo: Staničná 9, 950 50 Nitra 1, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa, tel. č.: 037/7720 001, 037/7720 034, e-mail: nr@soi.sk

 

Článok 2

Vymedzenie niektorých pojmov

 

  1. Pre účely týchto všeobecných obchodných podmienok sa rozumie:

 

  • Obchodníkom – Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet. Obchodníkom je obchodná spoločnosť JOKO-Kollár s.r.o., so sídlom Bojná 270, 956 01 Bojná, IČO: 46726306, DIČ: 2023591471, IČ DPH: SK2023591471, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra dňa 31.08.2012, oddiel: Sro, vložka číslo: 32501/N, pričom pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti;
  • Spotrebiteľom - fyzická osoba spôsobilá na právne úkony, ktorá prejavila záujem nakupovať tovar cez E-shop a uzavrieť s Obchodníkom kúpnu zmluvu ohľadom tovaru ponúkaného cez E-shop a ktorá za tým účelom riadne vyplnila a cez E-shop odoslala elektronickú objednávku spracovanú systémom Obchodníka a/alebo uzavrela spotrebiteľskú kúpnu zmluvu s Obchodníkom, ktorej predmetom je tovar z E-shopu Obchodníka telefonicky alebo e-mailom info@top-auto.sk podľa čl. 3 týchto VOP, pričom v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania;
  • Elektronickou objednávkou - odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o Spotrebiteľovi, zoznam objednaného tovaru z ponuky elektronického katalógu sortimentu Obchodníka a cenu tohto tovaru, spracovaný systémom Obchodníka, pričom sa jedná o objednávku s povinnosťou zaplatiť kúpnu cenu objednaného tovaru;
  • Tovar - tovar, ktorého zoznam spolu s popisom jeho hlavných vlastností a kúpnou cenou je obsahom elektronického katalógu sortimentu Obchodníka nachádzajúceho na stránke top-auto.sk
  • E-shop - internetový obchod Obchodníka umiestnený na internetovej stránke top-auto.sk umožňujúci nakupovanie tovaru ponúkaného Obchodníkom na uvedenej stránke

 

Článok 3

Objednávanie tovaru

 

  1. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy, na základe ktorej Obchodník dodá Spotrebiteľovi objednaný tovar (ďalej aj „Kúpna zmluva“), dochádza na základe návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy (ďalej aj “elektronická objednávka“) Spotrebiteľa a jeho písomného prijatia Obchodníkom (ďalej aj „potvrdenie elektronickej objednávky“).

 

  1. Elektronickou objednávkou Spotrebiteľa sa rozumie výber konkrétneho tovaru Spotrebiteľom z ponuky Obchodníka uvedenej v elektronickom katalógu sortimentu Obchodníka na stránke www.top-auto.sk, a to prostredníctvom tlačidla zobrazujúceho nákupný košík.

 

  1. Informáciu o dostupnosti konkrétneho tovaru si Spotrebiteľ preverí prostredníctvom nasledovných vysvetliviek zobrazených pri každom konkrétnom tovare: ihneď skladom/skladom u dodávateľa/nedostupné.

 

  1. Elektronickú objednávku tovaru Spotrebiteľ uskutoční tak, že si prostredníctvom ponuky na stránke www.top-auto.sk, vyberie konkrétny tovar, vloží požadovaný počet kusov daného tovaru do nákupného košíka, vyplní kontaktné údaje Spotrebiteľa ako objednávateľa, vrátane adresy doručenia objednaného tovaru ako miesto dodania (dodacia adresa), spôsob dodania a spôsob platby a odošle objednávku. V prípade, ak Spotrebiteľ požaduje dodať tovar do iného miesta dodania ako je jeho adresa, je Spotrebiteľ povinný v elektronickej objednávke uviesť požadovanú adresu miesta dodania. V prípade, ak Spotrebiteľ požaduje doručenie tovaru do Balíkomatu, je Spotrebiteľ povinný v elektronickej objednávke vybrať adresu Balíkomatu, v ktorom si tovar prevezme.

 

  1. Elektronická objednávka musí obsahovať tiež vyhlásenie potvrdzujúce, že sa Spotrebiteľ oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy a plne s nimi súhlasí, ako aj vyslovenie súhlasu so spracovaním osobných údajov. Podmienkou uskutočnenia elektronickej objednávky nie je registrácia Spotrebiteľa do systému.

 

  1. V prípade, ak Obchodník potvrdí elektronickú objednávku, Spotrebiteľ obdrží okamžité spätné potvrdenie o prijatí objednávky na e-mailovú adresu, ktorú Spotrebiteľ uviedol v objednávke (v časti „Kontaktné údaje“). Súčasťou potvrdenia o prijatí objednávky je číslo objednávky, ako aj kópia objednávky. Na Spotrebiteľom uvedenú e-mailovú adresu budú Spotrebiteľovi v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom objednávky Spotrebiteľa.

 

  1. Kúpna zmluva je uzavretá okamihom doručenia prijatia potvrdenia elektronickej objednávky Spotrebiteľa na e-mailovú adresu, ktorú Spotrebiteľ uviedol v elektronickej objednávke (v časti „Kontaktné údaje“). Týmto okamihom vzniká medzi Obchodníkom a Spotrebiteľovi kúpna zmluva, na základe ktorej je Obchodník povinný dodať Spotrebiteľovi tovar do určeného miesta dodania a Spotrebiteľ je povinný tovar v mieste dodania v dohodnutom čase prevziať a zaplatiť zaň kúpnu cenu a prepravné.

 

Článok 4

Dodanie tovaru

 

  1. Záväzok Obchodníka dodať tovar je splnený v okamihu, keď ho prevezme Spotrebiteľ alebo ním určená osoba, alebo keď ju Obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril Spotrebiteľ mimo možností prepravy, ktoré ponúkol Spotrebiteľovi Obchodník. Obchodník dodáva tovar len na území Slovenskej republiky.

 

  1. S potrebiteľ má povinnosť tovar na dohodnutom mieste (dodacej adrese) prevziať. Ak Spotrebiteľ nebude schopný prevziať objednaný tovar riadne a včas, je povinný o tejto skutočnosti telefonicky vopred informovať Obchodníka, a to bezodkladne po tom, čo sa o nemožnosti prevzatia objednaného tovaru dozvie.

 

  1. Obchodník je povinný dodať tovar najneskôr do 30 dní od potvrdenia objednávky Spotrebiteľovi, ak sa Obchodník s Spotrebiteľ nedohodnú v kúpnej zmluve inak (dodacia lehota).

 

  1. Ak predávajúci nedodá vec včas, kupujúci môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak a) predávajúci odmietol vec dodať, b) včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo c) kupujúci pred uzavretím zmluvy predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.

 

  1. Dodanie tovaru Obchodník uskutočňuje formou listovej/balíkovej zásielky alebo kuriérom doručeným na adresu uvedenú v elektronickej objednávke ako miesto dodania (dodacia adresa). Spotrebiteľ je povinný pri prevzatí objednaného tovaru oznámiť Obchodníkovi/ kuriérovi číslo objednávky, ako aj preukázať svoju totožnosť, a to za účelom identifikácie Spotrebiteľa a konkrétnej objednávky. V prípade, ak Spotrebiteľ splnomocní na prevzatie objednaného tovaru tretiu osobu, tretia osoba je povinná pri prevzatí objednaného tovaru predložiť Obchodníkovi písomné splnomocnenie, ktoré oprávňuje tretiu osobu na prevzatie objednaného tovaru.

 

  1. Dodanie tovaru prostredníctvom tzv. osobného odberu Obchodník uskutočňuje odovzdaním objednaného tovaru Spotrebiteľovi alebo ním splnomocnenej osobe v pobočke Obchodníka uvedenej v elektronickej objednávke Spotrebiteľa počas otváracích hodín danej pobočky Obchodníka. Osobný odber tovaru je možný do 7 /sedem/ dní od prijatia elektronickej objednávky. Spotrebiteľ je povinný pri prevzatí objednaného tovaru oznámiť Obchodníkovi číslo objednávky ako aj preukázať svoju totožnosť, a to za účelom identifikácie Spotrebiteľa a konkrétnej objednávky. V prípade, ak Spotrebiteľ splnomocní na prevzatie objednaného tovaru tretiu osobu, tretia osoba je povinná pri prevzatí objednaného tovaru predložiť Obchodníkovi písomné splnomocnenie, ktoré oprávňuje tretiu osobu na prevzatie objednaného tovaru.

 

  1. V prípade, ak si Spotrebiteľ tovar neprevezme v dodacej lehote a/alebo tovar sa vráti Obchodníkovi späť, je Obchodník oprávnený po uplynutí dodacej lehoty odstúpiť od kúpnej zmluvy a od Spotrebiteľa požadovať náhradu nákladov na prepravu a balné súvisiace s neúspešným dodaním tovaru.

 

  1. Spotrebiteľ je povinný pri prevzatí tovaru na mieste skontrolovať stav balenia, či je zásielka nepoškodená a kompletná. Ak je porušená ochranná páska, balenie obsahuje trhliny, deformovaný roh, prerazený kartón alebo iné znaky porušenia, mohlo dôjsť aj k porušeniu doručovaného tovaru. Ak je obal viditeľne poškodený, odporúča sa Spotrebiteľovi zásielku neprebrať a spísať s prepravcom (doručovateľom) protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Za škody vzniknuté počas prepravy je zodpovedný prepravca (doručovateľ). Ak Spotrebiteľ tovar prevezme napriek evidentnému poškodeniu obalu, prípadná reklamácia tovaru ani odstúpenie od zmluvy podľa ust. § 19 zákona č. 108/2024 Z.z. čl. 7 týchto VOP nebude uznaná.

 

  1. Spotrebiteľ je súčasne povinný dodaný tovar skontrolovať alebo zabezpečiť jeho skontrolovanie. Zjavné vady tovaru (týkajúce sa množstva, akosti, druhu a vyhotovenia) je Spotrebiteľ povinný bezodkladne, najneskôr nasledujúci pracovný deň od dodania tovaru, oznámiť Obchodníkovi.

 

  1. V prípade, ak Spotrebiteľ najneskôr nasledujúci pracovný deň od dodania tovaru písomne nenamietne Obchodníkovi, že tovar vykazuje vady, a to v akosti a/alebo druhu a/alebo množstve a/alebo vyhotovenia uvedenom v objednávke Spotrebiteľa, platí nevyvrátiteľná právna domnienka, že Obchodník dodal Spotrebiteľovi tovar v akosti a/alebo druhu a/alebo množstve a/alebo vyhotovenia uvedenom v objednávke Spotrebiteľa.

 

  1. V prípade, ak nebude v moci Obchodníka dodať objednaný tovar (napr. v dôsledku nedodania tovaru Obchodníkovi jeho dodávateľom), oznámi Obchodník túto skutočnosť bez zbytočného odkladu Spotrebiteľovi a týmto oznámením sa Kúpna zmluva ohľadom tohto tovaru zrušuje a Obchodníkovi zaniká povinnosť dodať tento tovar Spotrebiteľovi.

 

  1. Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na Spotrebiteľa okamihom dodania.

 

Článok 5

Kúpna cena a platobné podmienky

 

  1. Spotrebiteľ je povinný zaplatiť Obchodníkovi za dodaný tovar kúpnu cenu stanovenú v elektronickom katalógu platnú v deň odoslania objednávky. Dohodnutá kúpna cena zahŕňa daň z pridanej hodnoty (DPH). Kúpne ceny na E-shope platia len pre nákup tovaru prostredníctvom internetového obchodu a nemusia byť totožné s kúpnymi cenami na maloobchodnej predajni spoločnosti JOKO-Kollár, s.r.o.

 

  1. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na internetovej stránke elektronického obchodu www.top-auto.sk. Takáto úprava ceny sa nevzťahuje na už objednaný tovar, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.

 

  1. Kúpna cena tovaru nezahŕňa náklady na prepravu tovaru do miesta dodania, ktoré budú Spotrebiteľovi účtované osobitne podľa spôsobu prepravy tovaru do miesta dodania, ktorý si Spotrebiteľ zvolil.

 

  1. Spotrebiteľ je povinný zaplatiť Obchodníkovi kúpnu cenu za dodaný tovar nasledovne:

 

  1. a) Pri dobierke – platbou v hotovosti a/alebo platobnou kartou pri odovzdaní tovaru Spotrebiteľovi;

 

  1. b) Bez dobierky – na základe predfaktúry vystavenej Obchodníkom v deň, ktorý bude ako deň splatnosti uvedený na príslušnej predfaktúre, a to bezhotovostným prevodom na účet Obchodníka uvedený na predfaktúre;

 

  1. c) Pri osobnom odbere – platbou v hotovosti alebo platobnou kartou priamo do pokladne Obchodníka.

 

  1. Ku kúpnej cene Obchodník pripočíta nasledovné prepravné náklady podľa spôsobu a adresy dodania. Cenník za prepravu pri využití služieb zmluvného doručovateľa, resp. kuriéra je nasledovný:

 

Dopravné

Spôsob doručenia

Cena s DPH

Osobne na predajni

bezplatne

Doručenie na adresu kuriér Gls dobierka

8€

Doručenie na adresu kuriér Gls platba prevodom vopred

5,50€

Výdajné miesto Gls platba prevodom vopred

5,50€

 

Služby zmluvného doručovateľa resp. kuriéra je možné využiť len na území SR. V cene za prepravu sú zahrnuté všetky príplatky (palivový, mýtny,... ) vrátane dobierky.

 

Článok 6

Reklamačné podmienky

 

Ak sa na dodanom tovare vyskytne vada, za ktorú zodpovedá Obchodník, Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť svoje práva zo zodpovednosti za vady tovaru, ktorých bližšie podmienky uplatnenia sú upravené v samostatnej sekcii pod názvom REKLAMAČNÝ PORIADOK pre kúpnu zmluvu uzatváranú na diaľku, ako aj kúpnu zmluvu uzavretú v obchodných priestoroch Obchodníka.

 

Článok 7

Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy podľa ust. . § 19 a nasl. zákona č. 108/2024 Z.z.

 

  1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa
  • prevzatia tovaru Spotrebiteľom alebo Spotrebiteľom určenou treťou osobou s výnimkou dopravcu podľa odseku 3 tohto článku.
  • uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý Obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči.

 

  1. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Obchodníkovi.

 

  1. Na účely odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa ust. § 19 a nasl. zákona č. 108/2024 Z.z. sa tovar považuje za prevzatý Spotrebiteľom okamihom, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

 

a.)tovary objednané Spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b.) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

c.) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

 

  1. Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 1 tohto článku.

 

Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku jednoznačným vyhlásením - listom zaslaným poštou na adresu obchodnej spoločnosti: JOKO-Kollár, s.r.o., so sídlom: Bojná 270, 956 01 Bojná alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu (napr. e-mailom na e-mail-adresu: info@top-auto.sk Spotrebiteľ môže na tento účel použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy v nasl. znení:

 

(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)

 

Komu: JOKO-Kollár, s.r.o., so sídlom: Bojná 270, 956 01 Bojná, IČO: 46726306, DIČ: 2023591471, IČ DPH: SK2023591471, info@top-auto.sk

 

Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní tohto tovaru: ................................

 

Dátum objednania/dátum prijatia* ..............

 

Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............

 

Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............

 

Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..............

 

Spôsob vrátenia platby: ........................................

 

Dátum ..............

 

 

* Nehodiace sa prečiarknite.

 

Použitie formulára však nie je povinné.

 

  1. Obchodník bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytne Spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení prostredníctvom e-mailu, a to na e-mailovú adresu, ktorú Spotrebiteľ uviedol v odstúpení od zmluvy, ak Spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní Obchodníka, alebo prostredníctvom e-mailu.

 

  1. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom, ak Obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero tovarov.

 

  1. Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej Spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.

 

  1. Po odstúpení od zmluvy Obchodník vráti Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov (ďalej v texte aj „platby Spotrebiteľa“). To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý Obchodník ponúka. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom. Platby budú Spotrebiteľovi vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude Obchodníkovi doručené oznámenie Spotrebiteľa o odstúpení od kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená na účet Spotrebiteľa, ktorý uvedie vo formulári na odstúpenie od zmluvy alebo iným zvoleným spôsobom vrátenia platby, ktorý navrhne Spotrebiteľ, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Obchodník je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platby za tovar podľa tohto odseku v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak Spotrebiteľ neodstúpil od celej kúpnej zmluvy. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, vrátiť Spotrebiteľovi platby podľa tohto odseku pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

 

  1. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi na adresu prevádzky eshopu: Top-auto, so sídlom: Lipovník 134, 956 01 Lipovník; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.

 

  1. Pri odstúpení od kúpnej zmluvy znáša Spotrebiteľ len priame náklady na vrátenie tovaru Obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru.

 

  1. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

 

  1. Spotrebiteľ je povinný zabaliť tovar, ktorý je predmetom odstúpenia, do pôvodného obalu alebo obalu, ktorý je vyhovujúci na to, aby pri preprave nedošlo k poškodeniu tovaru.

 

  1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa odseku 1. tohto článku, okrem zmluvy, ktorej predmetom je:

 

  • poskytnutie služby, ak 1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a 2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu;
  • dodanie alebo poskytnutie tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy;
  • dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií Spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru;
  • dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze;
  • dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený;
  • dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
  • dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť;
  • vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u Spotrebiteľa, o ktorú Spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy Obchodníka u Spotrebiteľa a Spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal;
  • dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený;
  • dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom;
  • tovar zakúpený na verejnej dražbe;
  • poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote;
  • dodanie digitálneho obsahu, ktorý Obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
  1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
  2. Spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a Obchodník poskytol Spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, ak je podľa zmluvy Spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

 

  1. Spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy najmä, ak:
  • nie je schopný vrátiť tovar ako nový - nepoužívaný bez známok jeho používania, akéhokoľvek poškodenia, spôsobeného opotrebovaním v dôsledku používania tovaru a primeraného opotrebovania;
  • spotrebiteľ používal tovar/, tovar vykazuje znaky jeho používania (aj keď sú prejavom jeho bežného opotrebovania alebo poškodenia, ku ktorému došlo najmä v dôsledku bežného používania tovaru;
  • došlo k poškodeniu tovaru, pričom vada bola spôsobená neodborným a/alebo nesprávnym užívaním výrobku alebo jeho užívaním v rozpore s návodom na použitie alebo charakterom výrobku;
  • došlo k poškodeniu tovaru, pričom vada výrobku vznikla neodbornou montážou alebo iným neodborným uvedením veci do prevádzky; to neplatí, ak montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol Obchodník alebo dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby;
  • boli na tovare vykonané úpravy, opravy alebo neoprávnené manipulácie;
  • bol tovar mechanicky poškodený;
  • bol tovar skladovaný alebo používaný mimo predpísaného teplotného rozsahu definovaného v návode na používanie;
  • bol tovar skladovaný alebo používaný v prostredí nevhodnom vzhľadom na charakter tovaru;
  • bol tovar vystavovaný vplyvom nepriaznivého počasia (sneh, dážď, slnko a pod.), ak tento nebol priamo výrobcom predurčený na používanie v takomto prostredí;
  • má výrobok odstránené alebo poškodené výrobné číslo.

 

  1. Spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy tiež, ak je tovar poškodený:
  • následkom havárie vozidla, v ktorom bol výrobok nainštalovaný;
  • živelnou pohromou;
  • opotrebovaním v dôsledku používania výrobku a primeraného opotrebovania;
  • nešetrným, nedbalým používaním, prenášaním a odkladaním výrobku;
  • nešetrnou a neadekvátnou manipuláciou v rozpore s návodom na použitie;
  • pripojením na neoriginálne príslušenstvo.

 

  1. Na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je digitálny obsah alebo digitálna služba, sa vzťahuje § 852m ods. 3, 5 až 8 Občianskeho zákonníka.

 

Článok 8

Alternatívne riešenie sporu

 

1.Spotrebiteľ má právo podať Obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi Spotrebiteľom a Obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa Spotrebiteľ domnieva, že Obchodník porušil iné práva Spotrebiteľa.

 

  1. Obchodník informuje Spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak Obchodník odpovedal zamietavo na žiadosť podľa odseku 1.
  2. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk), ak obchodník na žiadosť podľa odseku 1 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorý sa obráti. Spory môže spotrebiteľ riešiť aj online, stačí kliknúť na uvedený link:

 

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK

 

  1. Bližšie informácie o alternatívnom riešení sporov je možné získať tiež na nasledovnom web linku:

 

https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie[1]spotrebitelskych-sporov-1

 

 

Článok 9

Záverečné ustanovenia

 

  1. Právne vzťahy vznikajúce medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom sa riadia právnymi predpismi SR, a to zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.
  2. Kupujúci berie na vedomie, že Obchodník spracováva jeho osobné údaje v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Bližšie informácie sú k dispozícii na top-auto.sk.
  3. Tieto obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku a môžu byť zmenené iba s výslovným súhlasom oboch zmluvných strán.
  4. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 28.8.2024.
  5. V prípade akýchkoľvek otázok, sťažnosti, podnetov či nejasností poskytuje Obchodník Spotrebiteľovi nasledovné kontaktné adresy:

Top-auto

Lipovník 134

956 01 Lipovník

Email: info@top-auto.sk

Telefón: 038/5390738

ZDc2NW